dilluns, 21 de maig del 2007

Causes per les quals deixariem de comprar a una empresa

Per què els consumidors compren els productes d’una empresa aquesta ha d’assegurar, almenys, una qualitat mínima. Ha de tenir els consumidors satisfets i açò ho aconseguirà mantenint-los informats, garantint la higiene i seguretat dels seus productes i respectant el medi ambient entre altres coses.
Hi ha actituds que no se’ls poden permetre a les empreses com, per exemple, el no respectar els drets humans, utilitzar mà d’obra infantil, anar contra el Tercer Món, discriminar per raça, gènere, etc. Tot açò deuria provocar una actitud de rebuig per part dels consumidors cap a les empreses, però, pareix ser que no és així. Aquestes ens atabalen contínuament amb publicitat de tot tipus, inclús ens enganyen venent productes dels quals diuen que tenen unes característiques que en veritat no tenen. Nosaltres ens deixem enganyar i no ens n’ adonem que fan açò, ni que abusen del seu poder, cometen fraus i corrupció, etc.
Així i tot, crec que no sempre és tant fàcil deixar de comprar productes inclús sabent que les empreses fan coses malament. I, tampoc es poden deixar de comprar productes per totes les causes injustes. Per exemple, si en una empresa es fan contractes escombraria o hores extra no pagades podem estar en contra però no crec que jo deixara de comprar eixe producte.
Per tant, a moltes empreses es cometen moltíssimes situacions injustes contra les que cal lluitar, però no és tant fàcil deixar de consumir un producte determinat, sobretot tenint en compte la publicitat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Estoy de acuerdo con gran parte del texto.
Los consumidores vemos los problemas que puede generar la compra de un producto a gran escala y podemos dejar , o no, de comprar.
Pero cuando somos conscientes de que el problema es un contrato basura o horas extras no remuneradas como se debería, miramos hacia otro lado como si eso no fuera con nosotros.
Y es una realidad que no importa para muchísima gente que solo busca satisfacer sus necesidades y taparse los ojos a la hora de ver mas allá del producto.


sergi arnandis